Klanttevredenheids enquete

Klanttevredenheids enquete

De uitkomsten van ons eerste klanttevredenheid enquête

Allereerst moet ik zeggen dat we van te voren niet hebben kunnen inschatten hoe leuk dit is! Natuurlijk krijgen we niet alleen maar leuke of positieve feedback maar het ontvangen van feedback is zooo leuk!
We hebben dagelijks de enquête gevolgd en dagelijks namen er weer mensen de tijd om ons te helpen.
Uiteindelijk hebben 60 mensen de moeite genomen om ons te helpen (van de 546 geadresseerden). Dit schijnt een hoog percentage te zijn, yes!

Nogmaals aan iedereen die mee heeft gedaan: Hartelijk bedankt!

Resultaten

Misschien zijn jullie benieuwd naar de uitkomsten daarom hierbij een samenvatting van de resultaten. We vinden het erg verhelderend om te zien welke mensen voor energiebesparing kiezen, daar is volgens mij nog niet zoveel over bekend. natuurlijk komt er uit de uitkomsten ook  naar voren dat er ruimte voor verbetering is (en maar goed ook, anders hadden we niets meer te doen…) daar gaan we dan:

Leeftijd en gezin

Meer dan de helft van onze deelnemers heeft een leeftijd van 51 jaar of ouder
Ook heeft de helft van de deelnemers een gezin met 1 of meer kinderen.
Wat ook opvalt is dat veel van onze klanten gemeenschapshuizen of buurthuizen zijn, zij vormen een goed voorbeeld voor de samenleving als het gaat om verduurzaming en dat vinden we erg belangrijk.

leeftijd mensen die energie willen besparen

gezinssamenstelling van mensen die energie besparen

Wat beweegt iemand om te gaan besparen

De redenen om energie te besparen lopen niet zo ver uiteen.
Meer dan 60% van de deelnemers geeft aan dat de belangrijkste reden is het besparen van geld. Daarna volgt wel als tweede reden het bijdragen aan een beter milieu. Ook de interesse in de techniek en het zelf opwekken en monitoren van energie wordt vaak genoemd. Meten is weten!

reden aankoop bij Energeniaal

Waarom kopen jullie bij Energeniaal vragen we ons af.

Natuurlijk zijn we heel erg benieuwd waarom jullie voor ons kiezen en niet voor een ander. De meest gehoorde argumenten: Service (19%), goede prijs (21%), vertrouwen (13%), aanbeveling via een andere klant (13%). Een heel mooi resultaat als we bekijken dat dit de punten zijn waarop we focussen:

De klant helpen met onze eigen ervaringen en niet zo veel mogelijk geld verdienen in korte tijd!!
Hier volgen enkelen letterlijke citaten uit de enquête:

Heel sterk punt is gratis en vrijblijvend advies en het vertrouwen dat met de klant wordt opgebouwd. Door de toezegging om met de klant mee te denken om tot een zo goed mogelijke oplossing te komen en niet om zoveel mogelijk panelen te verkopen. Verder is begeleiding plus een goede nazorg erg belangrijk.

 

Degene waarmee we spraken kwam enthousiast en betrouwbaar over.

 

Goede service, ze hebben geholpen om de energieverslindende apparaten te ontdekken bij ons door een energiemonitor te plaatsen. Hierdoor hebben we onze 35 jarige diepvriezer eruit gegooid. Dat was een energie verslinder.

We vroegen ook naar de sterke punten van Energeniaal.

Wat moeten we vooral blijven doen dus. Het antwoord was ons duidelijk.
Goede service (55%)
Deskundigheid (38%)
Goede producten (20%)
Er werden meerdere antwoorden per enquête ingevuld vandaar dat de uitkomst boven de 100% uitkomen.

Deze uitkomst geeft ons aan dat we ons zullen blijven ontwikkelen op het gebied van service (alles kan altijd beter).
Aangezien de deskundigheid op prijs wordt gesteld gaan we zeker vrolijk verder met het bijwonen van trainingen en symposia om jullie van het nieuwste en beste technieken en producten te kunnen blijven voorzien.

Wat kan er beter!

We zijn blij met alle verbeterpunten, Als je de ogen sluit voor ‘negatieve’ feedback zul je niet kunnen groeien. Ook deze antwoorden komen dus als zeer welkom. De meest voorkomende reacties waren:

De website bijhouden (product informatie updaten en levertijden weergeven)

De nieuwe website is online! We zijn hier meer dan een jaar mee bezig geweest, dit had niet zo moeten zijn maargoed, hij is er uiteindelijk. We zijn erg blij met het resultaat. Er zijn nog een aantal puntjes die moeten worden afgerond en dit zal in de komende weken gebeuren. Verder is ons team uitgebreid met Mike. Mike gaat ons helpen met de website en de inhoud. Ook zullen jullie hem tegen gaan komen op onze andere Social Media kanalen!

Meer reclame maken (hier gaan we zeker aan werken!)
Dit advies hadden we trouwens niet zien aankomen. We dachten altijd dat mensen worden overspoeld met reclame en we willen ons daarom op de vlakte houden. Hierover gaan we eens goed nadenken, dit geeft ons echt een nieuw inzicht! Wellicht is er niet voldoende nieuws over energiebesparingen en moeten we dus meer naar buiten brengen?…. Nog meer reden om blij te zijn dat we deze enquête hebben uitgevoerd en dat jullie eerlijk antwoord hebben gegeven!

We hebben niet stilgezeten nadat we de enquête antwoorden binnen hadden. We hebben een aantal keren geadverteerd in de Peel en Maas (Venray) ook zijn we actiever op Facebook en Twitter en YouTube. Er staan nog een aantal leuke zaken op de planning voor dit jaar! Op Facebook zullen we je hierover op de hoogte houden…

advertentie PM 31 maart 2016

Beter communiceren

Ik geef toe dat er steken vallen en er notities te lang blijven liggen, dit is niet netjes en in elk geval een doorn in mijn oog als ik voor mezelf mag spreken. Hoe we dit gaan oplossen vind ik lastig. De eerste stap is dat we nu werken met een CRM systeem, dit helpt al aardig. uiteraard valt of staat dit ook met planning en discipline. Met andere woorden: ‘Work in Progress’. Tips en advies zijn trouwens altijd welkom!!

De klantwaardering

We stelden 2 vragen waarbij we om een sterrenwaardering vroegen.

Hoe tevreden bent u met uw aankoop (energiemonitor, LED, energiescan of zonnepanelen). Wij krijgen van jullie 4.2 van de 5 sterren, een 8,4 als rapportcijfer!

4.2 van de 5 sterren

Verder vroegen we een algemene beoordeling over onze goederen en diensten, ook hier zijn wij heel blij met onze 4 van de 5 sterren, een rapportcijfer 8!

Prijswinnaars

Sommige prijswinnaars zijn naar ons kantoor gekomen om de prijzen in ontvangst te nemen. Voor anderen was het wel een hele reis en hebben we de prijzen opgestuurd. Bedankt voor de leuke foto’s die we ontvingen!

ontvangst chocolade kado

kado op kantoor

Bedankt allemaal!

bel ons voor een afspraak